Media społecznościowe i kampanie reklamowe Google w ostatnich latach nadal się rozwijają. Ponieważ przedsiębiorcy i menedżerowie reklamy mogą generować bardzo specyficzną publiczność w oparciu o ich klientów, zwrot z inwestycji w kampanie reklamowe online jest znaczny. Jednak dla pierwszego twórcy kampanii reklamowej, cały proces może być nieco zastraszający. Jak definiujesz swoją publiczność? Jaki pomysł na reklamę się sprawdzi? Jak ustalasz budżet? Proces powinien być iteracyjny, co oznacza, że nie będzie idealny przy pierwszej próbie. Ale te następujące cztery kluczowe składniki pomogą Ci stworzyć pierwszą kampanię reklamową, z której możesz być dumny: taką, którą możesz dodać i zmienić w miarę otrzymywania danych.
1. Określ swój cel
Po pierwsze, ważne jest, aby zrozumieć, jaki jest twój cel. To będzie kierować wszystkimi decyzjami dotyczącymi kampanii reklamowej. Dla niektórych firm, sprzedaż napędza wszystkie ich wysiłki reklamowe. Dla innych, jest to po prostu ruch lub ekspozycja. Zdefiniuj, jak zestaw udanych wyników będzie wyglądać dla Twojej firmy. Jest to zawsze część większej rozmowy dotyczącej Twojego cyklu sprzedaży. Jeśli masz lejek, który zawiera listę e-mail, webinar lub grupy Facebook, być może Twoje wydatki na reklamę jest najlepiej spędził przenieść potencjalnych klientów do lejka, a nie próbuje natychmiast zabrać je do sprzedaży.
2. Używaj wysokiej jakości materiałów wizualnych
Przeciętna osoba ma zasięg uwagi złotej rybki, a to się pogarsza podczas ich zwojów w mediach społecznościowych lub wyszukiwania w Google, gdy są one przytłoczone informacjami i tak wiele do oglądania. Dlatego tak ważne jest, aby używać dużych liter i wysokiej jakości materiałów wizualnych. Paul Getter, założyciel The Internet Marketing Nerds, zaleca "używanie naturalnych, codziennych zdjęć, a nie tych bardziej inscenizowanych, profesjonalnie wyglądających. Wywołują ciekawość."
Jeśli zdjęcie wygląda za bardzo jak zdjęcie stockowe, Twoi klienci zobaczą je jako reklamę. Dlatego też zdjęcia generowane przez wpływy działają tak dobrze. "Ważne jest jednak, aby zdać sobie sprawę, że przykuwanie uwagi człowieka jest zawsze rozwijającą się sztuką. To, co działało wczoraj, może nie działać dzisiaj", dodał Getter. Upewnij się, że zmieniłeś swoją strategię, aż znajdziesz taką, która przyniesie Ci oczekiwane rezultaty.
3. Przeprowadzenie badań rynkowych z testem dzielonym.
Kiedy już opublikujesz kilka pierwszych kampanii reklamowych, dobrym pomysłem jest przeprowadzenie testu cząstkowego (znanego również jako A/B test). Test dzielony umożliwia umieszczenie dwóch reklam obok siebie i sprawdzenie, która z nich sprawdza się lepiej. Ta ocena zazwyczaj sprowadza się do jednego kluczowego wskaźnika efektywności. Będziesz w stanie stwierdzić z testu dzielonego, czy jedno z Twoich ogłoszeń jest bardziej skuteczne niż inne na tych KPI. Stamtąd podejmij decyzję o tym, jak będziesz inwestował, posuwając się naprzód. Jest możliwe, że jedno ogłoszenie może się dobrze sprawdzać na podstawie jednego wskaźnika, a drugie na podstawie innego. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, jakie są Twoje cele reklamowe.
4. Kontynuuj iterację na swojej widowni reklamowej
Wreszcie, pamiętaj, że ostatnim kluczowym składnikiem jest specyfikacja widowni. Jeśli twoja kampania reklamowa nie spełnia twoich oczekiwań, to może być problem z tym, jak kierujesz swoją kampanię do odbiorców. Kierowanie reklamy jest zarówno sztuką, jak i nauką. Niektórzy marketerzy zalecają stosowanie psychografii w celu lepszego ukierunkowania odbiorców. Wykracza to poza zwykłą demografię i jest bardziej specyficzne, takie jak motywacje i wartości docelowej grupy odbiorców. Są one dobre, aby wiedzieć w budowie wiadomości reklamowych ogólnie rzecz biorąc, więc zainwestować czas w zrozumienie tych psychografii, a następnie zastosować go do grupy docelowej, zbyt. Wiedza reklamowa to mięsień, który jest wzmacniany czasem i doświadczeniem. Zacznij od serwisów społecznościowych, które Twój idealny klient najczęściej odwiedza, i stworzyć szczegółowy przegląd danych z każdej kampanii. Każdy punkt danych może być używany do przodu.