Każda firma chce poprawić swoje wyniki. Oto sekret: Skoncentruj się na poprawie kultury organizacyjnej swojego miejsca pracy. Dowiedz się, jak to zrobić. Wszyscy słyszeliśmy, jak ważne jest, aby mieć pozytywną kulturę pracy. W końcu zastąpienie nieszczęśliwych pracowników kosztuje sporo pieniędzy. Ale to, czego możesz nie wiedzieć, to fakt, że kiedy to zrobisz, Twoja kultura organizacyjna może również wpływać na wydajność. Niezależnie od tego, w jakim standardzie mierzysz wydajność: wzrost, sprzedaż, zysk, innowacyjność lub coś innego, Twoja kultura jest kluczowym czynnikiem w zwiększaniu tych liczb.
Inspiruj zespoły do wypełniania swojej misji kulturą wartości.
Zdrowa kultura pracy podkreśla wartości założycieli. Kiedy obecni liderzy firmy mogą wzbudzić w swoich pracownikach pragnienie internalizacji tych wartości, przestają one być wartościami Twoimi. Twoi pracownicy stają się ewangelistami marki, wychwalając cnoty Twoich produktów i usług dla innych. To nie wszystko. Oni również wykazują więcej pracy zespołowej. Kiedy Twoje zespoły mają misję, mają wspólne wartości, które kierują nimi, aby zminimalizować różnice osobiste i skoncentrować się na osiągnięciu wspólnego celu. Gdy istnieje wspólny pogląd na to, co stanowi o sukcesie, zespoły koalicują wokół tego celu, dążą do niego i go osiągają.
Wykorzystaj więcej prezentów pracowniczych o zróżnicowanej kulturze
Różnorodność to nie tylko zdawkowe skinienie głową w kierunku "wokeness", aby Twoja firma dobrze wyglądała na papierze. Prawdziwie zróżnicowana kultura nie wynagradza różnic demograficznych na rzecz PR-u. Zróżnicowanie to nie jest tylko ukłonem w stronę "wokeness", aby Twoja firma dobrze wyglądała na papierze. Zatrudnia ludzi na prezenty, które przynoszą do firmy. Jednym z najcenniejszych darów, jakie ludzie mogą przynieść, jest ich postrzeganie - ich spostrzeżenia. Te cechy demograficzne, które sprawiają, że twoi pracownicy są inni, dają ci alternatywne spojrzenie na świat. Kiedy masz taką perspektywę, masz wgląd w to, jak ludzie, którzy tak myślą, mogą reagować na Twoje produkty, Twoje kampanie marketingowe i Twoje polityki.
Przyspieszenie procesu pokładowego dzięki spójnej kulturze
Po zatrudnieniu najlepszych ludzi, zapisaniu ich na wypłaty podatków i zasiłków dla firm, musisz zintegrować ich z firmą. Proces ten, mówi Craig, przebiega sprawniej, gdy istnieją ostateczne oczekiwania co do stylu komunikacji, tego, kto jest odpowiedzialny za jakie zadania i obowiązki, a także, z braku lepszego terminu, gdzie kończy się kasa.
Im szybciej możesz zatrudnić nowych pracowników, wprowadzając ich w życie wspólne wartości, a także edukować ich o tym, jak wygląda praca w Twojej firmie, tym szybciej będą mogli nabrać tempa.
Promowanie długoterminowego zaufania z pozytywną kulturą
Kiedy masz kulturę uczciwości i wzajemnego zaufania, nie wpływa ona tylko na Twoje wewnętrzne zespoły. Taka kultura ma również wpływ na klientów.
Kiedy widzą firmę, która popełnia błędy i naprawia błędy, są bardziej skłonni zaufać tej firmie w swojej działalności.
Napędzać innowacje kreatywną kulturą
Innowacyjność w marketingu, jak zauważa Ben Allen, zależy zarówno od kreatywności, jak i starannej analizy. To samo, oczywiście, dotyczy każdego działu. To, czy Twoim zadaniem jest opracowywanie nowych produktów, czy spychanie miotły na korytarz, myślenie o lepszych, szybszych i bardziej efektywnych sposobach wykonania tej pracy czyni Cię bardziej wartościowym dla firmy.
- Elastyczność: Tworzenie takiej kultury organizacyjnej, która jest na tyle elastyczna, że pozwala pracownikom, którzy muszą współpracować w tej przestrzeni - a tym, którzy potrzebują samotności - na samodzielne wysiadanie. Nie tylko to, ale także należy różnicować ich zadania, mówi Allen. Uciążliwe wielogodzinne zadania utrudniają zarówno kreatywność, jak i zdolność do analizowania danych. Urozmaicenie zadań pomaga uniknąć frustracji i zwiększyć kreatywność.
- Badania i rozwój: wypalenie się pracowników jest jednym z najskuteczniejszych czynników zniechęcających do innowacji. Nikt nie wykonuje swojej najlepszej pracy, gdy twórcza studnia jest sucha. Firmy, które płacą pracownikom, aby poświęcali czas na marzenia, takie jak 3M, widzą niesamowity wzrost innowacyjności. Według ekspertów ds. zasobów ludzkich w SHRM, kreatywność potroi się, gdy pracownicy będą mogli wziąć czas wolny od pracy.
- Atmosfera: Stwórz komfortową, estetyczną przestrzeń dla swoich pracowników. Pamiętaj, że Twoi pracownicy spędzają tam lepszą część każdego dnia.
- Aktywacja: Firmy, które dają swoim pracownikom możliwość dzielenia się treściami ze swoimi kontaktami sprzyjają kulturze, w której pracownicy czują się odpowiedzialni za swoją firmę. W wyniku aktywacji pracowników, przekazy Twojej marki będą miały prawdopodobnie 561 procentowy zasięg w stosunku do tych marketingowych.
- Empatia: Kiedy pracodawcy tworzą bezpieczną przestrzeń, w której zachęcają do podejmowania ryzyka, innowacji - a nawet niepowodzeń - mogą odwrócić uwagę swoich pracowników od tworzenia nowych produktów i usług, skuteczniejszych strategii marketingowych i lepszych sposobów wykonywania pracy. Umożliwienie pracownikom swobodnego wyrażania sugestii i innych pomysłów, a także chwalenia ich za te sugestie, stanowi idealny inkubator innowacyjności. W dzisiejszym środowisku korporacyjnym nie ma miejsca na wczorajszy stereotyp - wrednego szefa.
Zrób lepsze pierwsze wrażenie dzięki kulturze skupionej na ludziach
Jaka jest pierwsza rzecz, którą zauważasz, gdy wchodzisz do sklepu, biura lub magazynu? Szanse są takie, że to kultura firmy. Jeśli zobaczysz pracowników, którzy są szczęśliwi, sprawni i nie boją się, poczujesz natychmiastowe poczucie odprężenia. Z drugiej strony, jeśli zobaczysz zestresowanych pracowników, menadżerów, którzy ich sprzątają, i listy zasad otynkowanych na całej ścianie, prawdopodobnie pobiegniesz do drzwi. To nie jest miejsce, z którym chcesz robić interesy.
Podsumowując - kiedy klienci widzą, że dobrze traktujesz pracowników, to jest to wskazówka, że będą ich dobrze traktować - nawet po sprzedaży. Kiedy zobaczą, że uprawniasz swoich pracowników do sugerowania potrzebnych zmian, będą wiedzieli, że będą słuchać ich sugestii.
To jest ogromne. Kultura słuchania to taka, która dociera do swoich klientów, aby odkryć ich potrzeby i znaleźć sposób na ich zaspokojenie. Przede wszystkim, jest to rodzaj firmy, z którą ludzie chcą robić interesy. Tu nie chodzi o twoje rzeczy. Chodzi o to, jak robisz interesy. Dzięki zaangażowaniu i kulturze wzmacniania pozycji, Twoja firma może być liderem w swojej branży w każdej metodzie, którą uważasz za najważniejszą. Jeśli jesteś gotowy do wykorzystania swojej transformacji kulturowej z większym ruchem na swojej stronie, uzyskać wysokiej jakości treści, które są konsekwentnie publikowane. Tego typu treści można uzyskać dzięki naszemu serwisowi Content Builder. Zorganizuj szybką konsultację, a ja wyśle Ci darmową wersję PDF moich książek. Zacznij już dziś i wygeneruj więcej ruchu i wskazówek dla swojej firmy.