Jeśli masz komputer, laptop lub smartfon, masz doświadczenie w marketingu cyfrowym. Może to być poczta elektroniczna w skrzynce odbiorczej, wynik wyszukiwania w Google, reklama na Facebooku, wiadomość tekstowa wysłana na telefon, lub post napisany przez osobę, która ma wpływ na Instagram. Marketing cyfrowy jest wszechstronny, wykorzystuje wszystkie kanały cyfrowe do promowania towarów i usług, które firmy chcą, abyś kupował. I rozwija się szybko jako dziedzina, która potrzebuje wykwalifikowanych specjalistów.
Jeśli interesuje Cię potencjał kariery w marketingu cyfrowym, ale nie wiesz od czego i jak zacząć, poniżej przedstawiamy propozycje ścieżek kształcenia. Podążanie którąkolwiek z tych ścieżek da Ci solidne podstawy marketingu cyfrowego, a następnie pomoże Ci wyspecjalizować się w jednym z czterech obszarów: optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO), pay-per-click (PPC) reklama, social media marketing, lub marketing cyfrowy. Specjalizacja w którymkolwiek z tych obszarów kwalifikuje Cię do jednej z rosnącej liczby ofert pracy, ponieważ marki mają trudności ze znalezieniem ludzi z tymi umiejętnościami.
Rosnący rynek pracy w ramach marketingu cyfrowego
Firmy wiedzą, że muszą przenieść swoje wysiłki marketingowe i budżety na technologie cyfrowe. Cztery z dziesięciu marketingowych ofert pracy wymagają obecnie umiejętności z zakresu marketingu cyfrowego, a liczba miejsc pracy w marketingu cyfrowym rośnie. Na przykład jedno z badań pokazuje, że liczba miejsc pracy w sektorze SEO wzrosła o 43 proc. w latach 2017-2018, podczas gdy liczba miejsc pracy związanych z marketingiem treści wzrosła w tym samym czasie o 33 proc.
Jednak osoby wykwalifikowane do wykonywania tych prac nie nadążają za nimi. Według danych opublikowanych przez MarketingProfs, ponad połowa firm ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych specjalistów na stanowiska marketingowe, przy czym 46% z nich twierdzi, że poszukiwania te stanowią pewne wyzwanie, a 7%, że są bardzo trudne. Według innego badania zapotrzebowanie na talenty z zakresu marketingu cyfrowego w 2017 roku wynosiło 56%, ale podaż tylko 24%.
Chociaż jest to zła wiadomość dla firm próbujących zatrudnić pracowników, których potrzebują, oznacza to wiele możliwości dla tych, którzy mają niezbędne umiejętności marketingu cyfrowego, czy specjalizują się w niszowej dziedzinie, jak SEO lub zdobyć zaawansowaną wiedzę z zakresu marketingu cyfrowego.
Jak zostać specjalistą od marketingu cyfrowego: 4 ścieżki
Jeśli interesuje Cię kariera w marketingu cyfrowym, różnorodność w tej dziedzinie daje Ci wiele możliwości wyboru i możesz wybrać pomiędzy rolą ogólną a specjalistyczną. Tak czy inaczej, będziesz potrzebować szkolenia, aby zacząć.
Zalecamy wybranie jednej z tych czterech ścieżek kształcenia:
Specjalista SEO
Specjalista od PPC
Specjalista ds. marketingu w mediach społecznościowych
Specjalista ds. marketingu cyfrowego
Szkolenie w jednym z tych czterech obszarów przygotuje Cię do podjęcia pracy na jednym z tych stanowisk, ponieważ pracodawcy są zdesperowani na wykwalifikowanych kandydatów i nie znajdują ich. Poniżej przedstawiamy szczegółowo każdą z tych ścieżek kształcenia.
Ścieżka 1: Specjalista SEO
Do najwyżej opłacanych prac z zakresu marketingu cyfrowego należą te, które specjalizują się w SEO. Dzieje się tak po części dlatego, że takie wyszukiwarki jak Google stale zmieniają swoje algorytmy, a firmy potrzebują ekspertów SEO, którzy będą na bieżąco z tymi zmianami. Ale to również dlatego, że SEO jest trudne do osiągnięcia i wymaga umiejętności, wytrwałości i czasu, aby zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Studia z Simplilearn przygotują Cię do pracy jako specjalistę SEO. Studia magisterskie z Simplilearn SEO rozpoczynają się od zaawansowanego pozycjonowania stron internetowych, a następnie przechodzą przez zaawansowany marketing treści i zaawansowaną analizę stron internetowych, w celu dogłębnego zrozumienia pozycjonowania stron internetowych, jak również dziedzin pokrewnych, które mają na nie wpływ: marketing treści, ponieważ jest to treść, którą oceniają wyszukiwarki, oraz analiza stron internetowych, ponieważ musisz śledzić wyniki, aby wiedzieć, jak można je poprawić.
Ścieżka 2: Specjalista PPC
Pay-per-click to model marketingu internetowego, w którym reklamodawcy wyświetlają reklamy na stronach internetowych, ale płacą za reklamę tylko wtedy, gdy jest ona kliknięta. Zasadniczo, jest to sposób na zakup wizyt na stronie internetowej, a nie próby zarobienia tych wizyt organicznie poprzez SEO. Aby odnieść sukces w PPC, potrzebne są duże umiejętności analityczne, zarządzanie projektami i dbałość o szczegóły.
Studia z Simplilearn przygotują Cię do pracy w charakterze specjalisty PPC. Program mistrzowski Simplilearn PPC koncentruje się na zaawansowanych PPC, reklamie graficznej, zaawansowanej analizie sieci Web oraz zaawansowanej optymalizacji prędkości konwersji stron internetowych.
Studiując PPC, poznasz zasady PPC i płatnego wyszukiwania, opanujesz sztukę płatnych kampanii i nauczysz się generować płatny ruch za pomocą różnych kanałów marketingu PPC. Nauka o reklamie wyświetlania przygotuje Cię do pracy z reklamami, kampaniami remarketingowymi, cookies i agencjami zewnętrznymi. Wiedza o tym, jak optymalizować współczynniki konwersji oznacza naukę systematycznego, powtarzalnego frameworka, który konsekwentnie zwiększa współczynniki konwersji na stronach docelowych, mikrowitrynach i stronach internetowych. I wreszcie, zrozumienie analityki internetowej oznacza wiedzę, jak interpretować i działać na szerokiej gamie danych, aby poprawić swoje wyniki PPC.
Ścieżka 3: Specjalista ds. marketingu w mediach społecznościowych
Użytkownicy używają mediów społecznościowych do generowania, udostępniania lub wymiany treści w formie informacji, pomysłów, zdjęć lub filmów w wirtualnych społecznościach. W miarę jak korzystanie z mediów społecznościowych będzie coraz bardziej powszechne, a według prognoz do 2021 r. ponad 3 mld użytkowników, przedsiębiorstwa i marki będą musiały znaleźć się tam, gdzie ich klienci są silnie obecni w mediach społecznościowych. Będą oni musieli korzystać z tych kanałów, aby sprzedawać swoje towary i usługi.
Studia z Simplilearn przygotują Cię do pracy jako specjalistę ds. marketingu w mediach społecznościowych. Program studiów magisterskich z zakresu mediów społecznościowych Simplilearn bada zaawansowany marketing w mediach społecznościowych, zaawansowany content marketing i zaawansowaną analizę sieci. Dzięki temu szkoleniu nauczysz się korzystać z najnowszych i najbardziej zaawansowanych technik przyciągania ruchu, jednocześnie promując i chroniąc reputację Twojej marki w Internecie. Dowiesz się również, jak planować i realizować strategie marketingu treści, a także jak wykorzystywać analitykę internetową do gromadzenia danych, które trzeba będzie poprawić.
Ścieżka 4: Specjalista ds. marketingu cyfrowego
Jeśli wolisz nie dążyć do specjalizacji, takich jak SEO, PPC lub mediów społecznościowych, możesz wybrać czwartą ścieżkę kształcenia, aby stać się specjalistą od marketingu cyfrowego. Ta czwarta ścieżka daje Ci dogłębne zrozumienie i zaawansowaną wiedzę na temat najbardziej krytycznych obszarów marketingu cyfrowego, dzięki czemu możesz prowadzić zespół i podejmować świadome decyzje dotyczące tych kanałów marketingu cyfrowego, które najlepiej pasują do ogólnych strategii i celów Twojej firmy.
Studia z Simplilearn przygotują Cię do pracy jako specjalistę od marketingu cyfrowego. Główny program nauczania marketingu cyfrowego Simplilearn obejmuje zaawansowaną analizę internetową, zaawansowaną SEO, zaawansowany PPC i zaawansowany Social Media Marketing. W ramach szkolenia zdobędziesz wszystkie te umiejętności oraz wiedzę z zakresu marketingu e-mailowego i mobilnego, optymalizacji współczynnika konwersji, strategii i wielu innych.
Zostań specjalistą od marketingu cyfrowego.
Firmy nie mogą dłużej ignorować potrzeby strategii marketingowej w zakresie mediów cyfrowych i społecznościowych, a także zatrudniają wykwalifikowanych specjalistów, którzy mogą pomóc im konkurować w cyfrowym świecie. Teraz jest czas, aby działać, aby stać się jednym z tych wykwalifikowanych specjalistów, gdy przedsiębiorstwa zatrudniają i jest mała konkurencja o miejsca pracy. A co jest jednym z najlepszych sposobów, aby stać się specjalistą od marketingu cyfrowego? Podążać ścieżką kształcenia i uzyskać certyfikat z Simplilearn.
Dołącz do naszego webinarium z autorem bestsellerów i ekspertem od e-maili, Mattem Baileyem, i dowiedz się, jakie działania związane z e-mailem są etyczne, graniczne lub nielegalne, szczególnie po roku od uzyskania mandatu na zgodność z PKBR.