Konsekwentna publikacja blogów jest sercem skutecznego marketingu treści. Dzięki odpowiedniej strategii, nawet firmy z ograniczonym budżetem marketingowym mogą tworzyć treści o wysokiej wartości, które nie tylko zajmują pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, ale także zamieniają odwiedzających w leady. Według HubSpot, marketerzy, którzy blogują konsekwentnie, mają 13 razy większe szanse na pozytywny zwrot z inwestycji.
Marketing Insider Group, na przykład, zajmuje czołowe miejsce dla słów kluczowych na żądanie, takich jak "czym jest marketing", "czym jest aktywizacja pracowników", "przywództwo myślowe", "opowiadanie historii marki", "prelegent marketingowy" i wiele innych. Nie ma wielkiej tajemnicy, hakowania algorytmów, ani skomplikowanej formuły, która pomaga stronie osiągnąć te wyniki. Chodzi o regularne publikowanie treści na te docelowe tematy - a to oznacza zobowiązanie się do długoterminowego blogowania.
Każdego miesiąca użytkownicy WordPressa na całym świecie wysyłają 70 milionów postów. Rzeczywiście, blogowanie nigdzie nie idzie szybko. Nadszedł czas, aby sformułować tanią strategię treści, którą Twoja firma może wykorzystać do zbudowania autorytetu marki, dotarcia do odbiorców docelowych i poprawienia rankingu w wyszukiwarkach.
Czy Blogowanie jest nadal ważne?
Marki w coraz większym stopniu ukierunkowują swoją strategię marketingową na wideo i media społecznościowe - czy w tym krajobrazie blogowanie jest nadal ważne? Odpowiedź: absolutnie tak. Blogowanie jest integralną częścią udanego marketingu treści, który ma niską barierę wejścia i przynosi znaczne korzyści. Nawet dla bardziej znanych marek z większym budżetem, blog jest doskonałą kotwicą dla ich dynamicznej, wieloaspektowej strategii.
Konsekwentne publikowanie blogów pozostaje niezrównanym sposobem na przekierowanie ruchu na Twoją stronę i zwiększenie rozpoznawalności marki. Gdy blog jest stale aktualizowany, w znaczący sposób zwiększa liczbę leadów przychodzących. Co więcej, Google uwielbia wartościowe, często aktualizowane blogi i zazwyczaj nagradza doskonałe treści wyższymi notowaniami w wyszukiwarkach.
Blogowanie to również fantastyczna okazja dla marek do stworzenia głosu, osobowości, którą klienci mogą rozpoznać, powiązać i zaufać. Treść informacyjna pokazuje autorytet marki. Jeśli masz mnóstwo interesującej, istotnej wiedzy, którą możesz podzielić się z innymi, użytkownicy sieci będą się nią zajmować.
To tylko porysowanie powierzchni. Oto kilka bardziej namacalnych przykładów na znaczenie blogowania:
- Blogowanie jest uzupełnieniem ogólnej strategii marketingowej
- Blogowanie można dostosowywać, co daje platformę do publikowania zarówno aktualnych, ostrych treści, jak i treści informacyjnych o charakterze evergreen (zawsze istotnych), które stanowią uzupełnienie ogólnej strategii marketingowej. Na przykład, jeśli właśnie opublikowałeś e-book, możesz stworzyć serię hype-budowniczych postów na blogu, badających podstawowe sposoby na zabranie głosu. Mogą one następnie przejść do strony docelowej e-booka.
A może w twojej branży miało miejsce ważne wydarzenie lub zmiana. Opublikowanie opinii na swoim blogu (którą można następnie podzielić się daleko i szeroko w kanałach społecznościowych) pokazuje obecnym i potencjalnym klientom, że Twoja marka jest zaangażowana i na balu. A jeśli zdecydujesz się rozpocząć targetowanie lokalnych słów kluczowych (tj. słów kluczowych, które zawierają lokalizację, którą obsługuje Twoja firma), możesz tworzyć posty na blogach, które dokładnie to robią.
Blogi Foster Trust
W dzisiejszym cyfrowym świecie rynki są nasycone. Klienci, którzy chcą kupić produkt lub usługę, polują na zróżnicowanie - ten magiczny składnik, który odróżnia jedną markę od wszystkich konkurentów. A dla wielu jest to zaufanie.
Perspektywy chcą wiedzieć, że marka spełni swoje obietnice, że jej lśniąca fasada to nie tylko dym i lustra. Blogi są idealnym miejscem do budowania zaufania i budowania sensownych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami.
Posty na blogu: Zachęcaj użytkowników do trzymania się blisko
Linki wewnętrzne są krytyczne, ponieważ zachęcają odwiedzających do spędzenia większej ilości czasu na Twojej stronie. Najbardziej intuicyjny, efektywny sposób na pracę z tymi linkami? Domyśliłeś się tego - Twojego bloga.
Wewnętrzne linki w postach blogowych mogą prowadzić czytelników do powiązanych z nimi artykułów lub wymienionych produktów lub usług. Tak długo, jak jesteś linkowania do stron, które są istotne i używać anchor text, który ma sens zarówno dla czytelników i wyszukiwarek, blogowanie jest niezwykle skuteczny sposób, aby zapewnić użytkownikom pozostać i zwiedzać Twoją stronę internetową.
Blogowanie pobudza Twoje rankingi Google
Dziewięćdziesiąt trzy procent podróży online rozpoczyna się od wyszukiwania w Google. Jeśli nie jesteś gotów zignorować dziewięciu na dziesięciu użytkowników Internetu, poprawa widoczności wyszukiwania w Twojej firmie powinna być priorytetem. A konsekwentne prowadzenie blogów to jeden z najlepszych sposobów na podniesienie swojego rankingu.
Posiadanie statycznej, nastawionej i zapomnianej strony internetowej to za mało. Google chce regularnie publikować nowe treści - jeszcze lepiej, treści, które zapewniają realną wartość dla prawdziwych użytkowników. Blogowanie jest nadal najlepszym sposobem na zaznaczenie tych pól. Dla niektórych może to oznaczać publikowanie raz w miesiącu artykułu na 500 słów. Dla innych może to oznaczać poświęcenie czasu i energii na wyprodukowanie jednego wypolerowanego, długiego artykułu tygodniowo. Warto pamiętać, że średnia długość wyników pierwszej strony w Google to 1890 słów.
Konsekwencja jest kluczem do blokowania sukcesów
Jak mała firma z małym budżetem może znaleźć się na pierwszym miejscu? Konsekwentne blogowanie. Jeśli chcesz odebrać wymienione powyżej nagrody, musisz być konsekwentny w swoim harmonogramie wydawniczym. Nie ma ifs, ands, czy buts. To może być kuszące, aby wziąć swój słodki czas podczas tworzenia postu. Oczywiście, błędy i słaba gramatyka nie odbijają się pozytywnie na Twojej marce lub firmie. Ale dla większości właścicieli firm, spędzanie godzinami czasu na polerowaniu postu na blogu do pewnego rodzaju hybrydowego dzieła literackiego po prostu nie jest trwałe w dłuższej perspektywie.
I co dalej? Możesz chyba zgadywać. Posty na blogu się kończą.
Najważniejsze jest to: Musisz zrównoważyć relację pomiędzy jakością i częstotliwością. Jakość ma znaczenie, ale jak często aktualizujesz swojego bloga, też ma znaczenie. Oto kilka przekonywujących powodów, dla których należy sumiennie starać się o utrzymanie złożonego harmonogramu wydawniczego:
Poprawić swój Page Ranking
Weź to. Im częściej aktualizujesz swoją stronę internetową o nowe treści, tym więcej masz możliwości, aby wzmocnić swoje SEO i poprawić swoje rankingi stron. Oto jak to działa:
- Wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, używają gąsienic internetowych opartych na algorytmach do indeksowania istniejących stron internetowych.
- Crawlery klasyfikują strony internetowe w oparciu o szereg czynników: linki przychodzące, łatwość obsługi przez telefon komórkowy, czas spędzony na stronie i wiele innych.
- Wyszukiwarki internetowe regularnie indeksują Twoją stronę. Jeśli umieszczasz nowe, wysokiej jakości treści, zwiększasz swoje szanse na lepszy ranking przy następnym wczołganiu się na Twoją stronę.
- Inne funkcje wpływające na rangę Twojej strony to budowanie sieci zarówno linków przychodzących jak i zewnętrznych. Posty na blogu są idealnym kandydatem do budowania linków.
Innym krytycznym czynnikiem jest uzyskanie innych renomowanych stron internetowych, które mogą zawierać linki do twoich. Ponownie, im bardziej wciągająca i aktualna jest publikowana przez Ciebie zawartość, tym większa jest szansa, że zaufana strona będzie Cię widzieć i łączyć się z Tobą.
Ulepszaj swoje treści w mediach społecznościowych
Twoja strona internetowa nie jest prawdopodobnie jedyną cyfrową aleją, którą używasz do promowania swoich produktów lub usług. Możliwe, że posiadasz kilka kont w mediach społecznościowych, których używasz do udostępniania treści i aktualizacji, promowania wydarzeń i angażowania odbiorców. Podobnie jak w przypadku wyszukiwania organicznego Google, liczba użytkowników, do których trafiają Twoje treści na Facebooku, jest regulowana przez system nauki maszynowej, który nagradza wyróżniające się poziomy zaangażowania. Innymi słowy, im więcej użytkowników wchodzi w interakcję z Twoim postem na blogu lub aktualizacją w mediach społecznościowych (czy to poprzez spędzanie większej ilości czasu na Twojej stronie lub oznaczanie swoich znajomych w komentarzu), tym więcej nowych użytkowników ją zobaczy. Wymyślanie wysokiej jakości treści dzień po dniu nie jest łatwym zadaniem - i tu właśnie pojawiają się Twoje wpisy na blogu. Możesz zmienić przeznaczenie treści bloga (tworzyć krótkie filmy lub grafiki, podkreślać główny przekaz, dzielić się wskazówkami z artykułu itp.), które już mają udokumentowane osiągnięcia w rankingu wysoko w wynikach wyszukiwania.
Wyniki są podwójne:
- Możesz szybko i łatwo tworzyć wysokiej jakości treści dla swoich kanałów społecznościowych, które są bardziej skłonne do zaangażowania.
- Przekształcasz swoją publiczność w mediach społecznościowych w odwiedzających stronę internetową - a ostatecznie w klientów.
- Przekształcasz swoje słowa kluczowe w klientów.
- Korzyści SEO wynikające z konsekwentnego prowadzenia blogów dla biznesu wykraczają daleko poza indeksowanie i pełzanie. Regularne prowadzenie blogów daje możliwość zwiększenia liczby, różnorodności i zakresu słów kluczowych, za które odpowiada Twoja strona.
Powiedzmy, że jesteś dentystą, który chce przyciągnąć mieszkańców do swojej strony internetowej. Twoi potencjalni klienci nie wszyscy będą szukać "dentysty" lub "dentysty na miejscu". Niektórzy będą Google'ami "aparatami dla dorosłych". Inni będą szukać "wybielania zębów" lub "dentysty przyjaznego dzieciom". Chcesz, aby wszystkie te terminy wyszukiwania prowadziły do Twojej strony internetowej.
Jeśli blogujesz często, możesz poświęcić posty całej gamie słów kluczowych i związanych z nimi tematów: nawiasy klamrowe dla dorosłych: Co musisz wiedzieć, najskuteczniejsza metoda wybielania zębów, czego szukać u dentysty przyjaznego dzieciom i tak dalej.
Regularne aktualizacje pozwalają również na skierowanie do wyspecjalizowanych odbiorców - jak np. odbiorców z danej lokalizacji - przy jednoczesnym zachowaniu szerokości słów kluczowych, dla których chciałbyś, aby Twoja strona została sklasyfikowana. Gwarantuje to, że Twoja strona zostanie odnaleziona przez różne osoby poszukujące całej gamy produktów, usług lub rozwiązań.
Jak konsekwentnie i często blogować
Jak większość rzeczy w życiu, blogowanie konsekwentnie i często jest łatwiejsze do powiedzenia niż do zrobienia.
Po pierwsze, jak często powinieneś blogować? Nie ma twardej i szybkiej odpowiedzi na to pytanie. Ogólnie rzecz biorąc, staraj się publikować tak często, jak to możliwe, bez uszczerbku dla jakości. Upewnij się, że ustaliłeś sobie harmonogram, który jest trwały w dłuższej perspektywie. Nie ma większego sensu publikować jednego postu tygodniowo przez trzy tygodnie, a potem całkowicie przestać. Podobnie, twoja strona nie będzie korzystać z nowego postu co dwa tygodnie, jeśli treść jest pełna błędów i przepełniona słowami kluczowymi.
Pomyśl o blogowaniu jak o każdym innym pozytywnym nawyku - na początku będzie to trudne, ale wkrótce stanie się nieodłączną częścią Twojej codziennej rutyny. Oto kilka wskazówek, które można wykorzystać, aby przygotować się do sukcesu w blogowaniu - nawet przy niewielkim budżecie i bardzo krótkim czasie:
Stwórz Kalendarz Redakcyjny - i trzymaj się go
Pierwszym krokiem do konsekwentnego prowadzenia bloga jest stworzenie kalendarza redakcyjnego - a następnie trzymanie się go. Planując tematy z wyprzedzeniem, można zbudować strategię marketingu treści o większym rozmiarze w sposób aktywny i bezstresowy.
Celem jest zaplanowanie około trzech miesięcy wpisów na blogu na raz, cokolwiek to oznacza dla Ciebie. Możesz ustawić powiadomienia w kalendarzu lub użyć oprogramowania do zarządzania projektami, aby zapewnić, że Ty i Twój zespół będziecie odpowiedzialni.
Oto kilka sposobów, na jakie możesz wymyślić tematy do swojego kalendarza redakcyjnego:
- Spójrz na swoich konkurentów. Jakie tematy poruszają oni na swoim blogu?
- Jaki jest Twój rynek docelowy? Prowadzenie badań nad słowami kluczowymi jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu na blogu.
- Co wyróżnia Twoją firmę? Jak możesz to pokazać w swoim wpisie na blogu?
- Jak mogą przyczynić się do tego członkowie Twojego zespołu? Autentyczne treści pochodzące od pracowników często sprawdzają się wyjątkowo dobrze.
- Jakie tematy sprawdzały się dobrze w przeszłości? Czy można zająć się nimi w inny sposób?
- Bądź na bieżąco z branżowymi nowościami i aktualizacjami. Podziel się tymi informacjami ze swoją publicznością - i nie zapomnij dodać swoich dwóch centów.
- Jakie są punkty bólu Twoich klientów? Jakie problemy muszą zostać rozwiązane?
- Co mówią twoi zwolennicy w mediach społecznościowych? Jakie pytania zadają? Z jakimi treściami angażują się najbardziej?
Kiedy już wszystko będzie gotowe, Twój kalendarz zrobi za Ciebie dużo pracy logistycznej. Ponadto, jest to świetne miejsce dla Twoich pracowników do burzy mózgów tematy i podkreślania słów kluczowych o najwyższym priorytecie.
Wiedzieć, kiedy zlecać na zewnątrz
Jeśli spędzasz godziny i godziny każdego tygodnia przy komputerze, mając tylko nadzieję, że pusty ekran przed tobą w jakiś sposób przekształci się w atrakcyjny post na blogu, to może być czas na outsourcing. Nawet jeśli nie chodzi o czas, to pisanie może nie być Twoim największym talentem.
Właściciele firm lepiej niż ktokolwiek inny wiedzą, jak niebezpieczne może być spróbować zrobić wszystko samemu. Ryzykujesz, że się wypalisz, jakość twojej pracy spada, a ty stajesz się wąskim gardłem własnej firmy. Być może nawet zastanawiasz się, dlaczego stałeś się przede wszystkim swoim własnym szefem.
Dobrą wiadomością jest to, że blogowanie jest jednym z najlepszych zadań, które można zlecić ekspertom; jest na równi z takimi rzeczami jak księgowość i rachunkowość. Istnieje wiele utalentowanych pisarzy, którzy mogą pomóc rozwijać swoje pomysły i przekształcić rozproszone wysypiska mózgów w angażujące, polerowane, zoptymalizowane wpisy na blogu.
Śledzenie wyników
Nawet jeśli naprawdę lubisz pisać posty na blogu, może być trudno podtrzymać swój entuzjazm, jeśli nie widzisz zimnego, twardego zwrotu z inwestycji.
Upewnij się, że sprawdzasz jak działają Twoje wpisy na blogu, zarówno jeśli chodzi o wyszukiwanie organiczne jak i zaangażowanie w mediach społecznościowych. Zwróć uwagę na to, które artykuły powodują największy ruch na Twojej stronie - i zadaj sobie pytanie dlaczego. Upewnij się, że sprawdzasz następujące wskaźniki przed i po blogowaniu:
- Zaangażowanie klienta
- Ranking słów kluczowych
- Czas spędzony na miejscu
- Liczba stron na użytkownika
Wykorzystaj te spostrzeżenia do udoskonalenia swojej strategii blogowania. Poprzez ciągły rozwój i optymalizację swojego podejścia, zwiększasz swoje szanse na pomyślne osiągnięcie celów - i zdejmujesz ranking wyszukiwania #1.
Nie czekaj. Zacznij swój blog już dziś
Pomimo tego, co niektórzy mogą myśleć, blogowanie nie jest przestarzałe. Zamiast tego, jest to krytyczny element strategii marketingowej każdej firmy, który może umożliwić tym, którzy mają stosunkowo niewielkie budżety na zdobycie poszukiwanego #1 rankingu w wyszukiwarkach. Jest to dynamiczne i elastyczne, co pozwala firmom wbić kilka celów marketingowych w rozproszonej sieci cyfrowych punktów kontaktowych jednocześnie.
Poza ruchem drogowym, wpisy na blogu nadają Twojej marce głos, osobowość. Dają one możliwość dzielenia się swoją pasją i zaprezentowania swojej wiedzy branżowej, a jednocześnie dają odwiedzającym witrynę kolejny powód do wybrania Twojej firmy zamiast konkurencji.
Nie czuj się też, że jesteś jedyną osobą odpowiedzialną za tworzenie treści. Zaangażuj w ten proces cały zespół - daj swoim pracownikom szansę na kreatywne myślenie. Albo całkowicie zleć swoje blogowanie na zewnątrz.
Krótko mówiąc, jeśli nie prowadzisz bloga, tracisz go. Czas wykonać skok, zaangażować się i włożyć długopis do papieru. Przy odrobinie ciężkiej pracy i cierpliwości, Twoja strona będzie powoli, ale na pewno zadziałać w górę w wynikach wyszukiwania. A kto wie? Z konsekwentnym harmonogramem publikacji, możesz po prostu znaleźć się na samym szczycie.
Jaki wpływ miałoby to na twoją firmę?
Uzyskaj pomoc dzięki konsekwentnemu prowadzeniu bloga (Consistent Blogging)
Czy jesteście Państwo gotowi na zwiększenie ruchu na swojej stronie internetowej dzięki konsekwentnie publikowanym treściom wysokiej jakości? To doskonała wiadomość. Skonsultuj się z nami już dziś i dowiedz się więcej o tym, jak możemy pomóc Ci w skalowaniu treści i realizacji strategii marketingu treści, która napędza rozwój biznesu - teraz i na lata następne.